Het leven van een brus

Het leven van een brus zonder vader...

vrijdag 3 januari 2014

Cambodja dag 1: De reis is begonnen

Om 9 uur verzamelden we op Schiphol. Bepakt en bezakt ben ik dan echt aan de reis begonnen. Ik werd gebracht door mijn lieve vriendje. Het was even zoeken naar de verzamelplek, maar eigenlijk kon het niet missen. Er stond een grote groep die allen bezig waren om spullen te verdelen in verschillende koffers. Dat is vast mijn reisgroep, met allemaal gesponsorde spullen voor het weeshuis. Na het verdelen, passen en meten checkten we in. Tijd om afscheid te nemen van het thuisfront. Tijd om afscheid te nemen van het gewone, en het begroeten van het onbekende. De tijd vloog letterlijk voorbij.  Na even kletsen in de gate, mochten we het vliegtuig in. We zaten gelukkig als groep bij elkaar, dat was gezellig. We hadden eigen beeldschermpjes, dus ieder kon zich vermaken. Qua tijd was het vreemd. We verschuiven 7 tijdzones en mijn biologische klok is nu al in de war. Ik heb volgens mij 6 minuten geslapen. In Nederland was het nog maar 3 uur 's middags en bij ons in het vliegtuig gingen om 21 uur de lampen uit. Om 4 uur HongKongse tijd kregen we als ontbijt spinazie...beetje raar.
De vlucht verliep goed. Ik had niet meer het idee dat ik in een vliegtuig zat, het voelde meer als een vertrouwde Buerens naar Oostenrijk, met stoelen die niet plat kunnen en luxe beeldschermpjes met keuze genoeg aan films. Momenteel zitten we in de lounge van het vliegveld in Hongkong, te genieten van het uitzicht en van de gratis onbeperkte drankjes en luxe lekkernijen, te wachten tot we 10 uur later met onze 2e vlucht naar Phnom Penh mogen gaan. Ik heb er onwijs veel zin in! De sfeer zit er al goed in!